Darujte Hemisfére 2% z dane!

Vaše príspevky použijeme na rozvoj vzdelávania v oblasti tvorby digitálnych hier na Slovensku:

rozšírime naše vzdelávanie do ďalších regiónov
poskytneme štipendiá deťom zo znevýhodneného prostredia
podporíme tvorbu herných projektov absolventov našej letnej školy Summer Game Dev

Ďakujeme.

14 hier za 1 víkend? Takto dopadol GameJam 2023

Počas víkendu 15. – 17. 12. sa konalo skvelé podujatie GameJam by Skyro, kde si žiaci ZŠ a SŠ otestovalisvoje zručnosti v oblasti programovania, herného dizajnu či grafiky, popustili uzdu fantázie a vytvárali niečo nové. Účastníci odovzdali hry s naozaj kreatívnymi nápadmi a pracovali v rozličných programochod Scratchu až po Unity.

Čo je GameJam a ako to prebiehalo?

Cieľom GameJamu bolo, aby účastníci za limitovaný čas vymysleli herný koncept a spravili celú hru na určitú tému. Deti sa prerozdelili do tímov alebo tí, čo si trúfli, pracovali ako jednotlivci. Súťaž prebiehala v našich kanceláriách v Bratislave aj online, aby sa mohli zapojiť všetci.

Pracovali sme so základoškolákmi aj so stredoškolákmi, ktorí súťažili vo svojich kategóriách. Stredoškoláci začínali už v piatok zverejnením témy “Yeti na úteku” a pracovali až do nedele, kedy o 14:30 odovzdávali zadania. Základoškoláci mali na tvorenie hier celú sobotu – tému “Ľadový labyrint” sa dozvedeli o 9:00“Ľadový labyrint” a do večera spoločne s našimi mentormi na hrách poctivo pracovali.

Na záver svoje hry účastníci odprezentovali a zároveň sa medzi sebou do budúcna inšpirovali a niečo nové aj naučili.

Vyhodnotenie súťaže

Na 1. mieste v kategórii ZŠ sa umiestnil tím Norbert Korny (13 rokov) a Karolína Hulínkova (11 rokov), ktorí si pripravili Ľadový labyrint s rôznymi prekážkami v Roblox Studio. Ďalej sa na 2. mieste umiestnil Šimon Smorada (13 rokov) so svojím Ľadovým labyrintom vytvoreným v Unity, kde sa starostlivo vyhral s fyzikou a pridal do hry rôzne zákutia. V neposlednom rade sa na 3. mieste umiestnil Gabriel Kľoc (13 rokov) so svojím Ice escape vytvoreným v GDevelope, kde sa premávame po krásnych ľadových platformách.

Na 1. mieste v kategórii SŠ sa umiestnil tím s názvom The Chunkers, ktorého členmi boli Katarína Kužmová (19 rokov), Lukáš Úradník (19 rokov) a Nikolas Michalička (19 rokov)  a prvé miesto získali už druhýkrát po sebe. Členovia si perfektne rozdelili úlohy tak, aby každej sfére vo svojej hre, Yeti the Chunker v Unity, venovali dostatok času.

Všetky hry boli kreatívne a prepracované, preto bolo pre porotu náročné vybrať výhercov. V porote boli Ján Kožlej – CEO Hemisféry, Maroš Brojo – CEE Slovak Game Dev Association, Jozef Vančo – moderátor nášho podcastu Videoherná výchova, Martin Bažlekov – producent jednej z vzdelávacích hier v našom hernom štúdiu, a tiež naši mentori a lektori Zuzana Nemcová – freelance ilustrátorka a Miro Močko – CEO Retry Games.

Ďakujeme našim mentorom a všetkým účastníkom a rodičom, ktorí podporili toto predvianočné podujatie. Taktiež ďakujeme partnerom, vďaka ktorým nikto z účastníkov neodchádzal s prázdnymi rukami – PlayGoSmart.sk, iHRYsko.sk a taktiež Nekonečno.sk – Ďakujeme!

Vďaka patrí aj našej spriatelenej modernej škole IT a AI – Skyro, ktorá sa onedlho otvára a bude ponúkať vzdelávanie práve v oblasti digitálnych technológií a vývoja.

Tešíme sa na to, čo prinesie budúci ročník!

Ako zorganizovať GameJam na vašej škole?

GameJam je skvelý spôsob, ako oživiť informatiku na školách! V tejto epizóde nášho podcastu Videoherná výchova radí organizátor najväčšieho slovenského GameJamu ako zorganizovať vlastnú súťaž krok za krokom!

Tiež chceš vedieť tvoriť hry?

Tieto kurzy sú ideálna vstupenka do vývoja počítačových hier!