Všeobecné zmluvné podmienky účasti na dennom tábore
Všeobecné zmluvné podmienky (ďalej len „VZP“) účasti na denných detských táboroch organizovaných občianskym združením Hemisféra ľavá o. z., Pribinova 10, 811 09, Bratislava, IČO: 52 630 226, upravujú práva a povinnosti zmluvných strán, t. j. občianskym združením Hemisféra ľavá o. z. ako poskytovateľa na strane jednej a dieťaťa, resp. objednávateľa na strane druhej, vyplývajúcich zo zmluvného vzťahu, ktorý vznikol odoslaním vyplneného prihlasovacieho formulára na tábor na webovej stránke občianského združenia Hemisféra ľavá o. z., a to www.hemisfera.sk a doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí prihlášky.
Článok I.
Výklad pojmov
- Za poskytovateľa sa na účely týchto VZP považuje občianske združenie Hemisféra ľavá o. z., Pribinova 10, 811 09 Bratislava, IČO: 52630226, DIČ: 2121139053, zapísané MV SR dňa 20.09.2019, Reg. č. VVS/1-900/90-57220 (ďalej len „OZ” alebo „Poskytovateľ”). Poskytovateľ je občianskym združením zaoberajúcim sa najmä organizovaním detských a iných telovýchovných aktivít, mimoškolských vzdelávacích a športových aktivít, organizovaním kultúrnych a iných spoločenských podujatí. Kontaktný email na Poskytovateľa: info@hemisfera.sk a telefonický kontakt: +421 2/2100 9920.
- Za dieťa sa na účely týchto VZP považuje osoba, ktorá je uvedená ako dieťa v prihlasovacom formulári na tábor na webovej stránke Poskytovateľa (ďalej len „Dieťa“).
- Za objednávateľa sa na účely týchto VZP považuje osoba, ktorá je uvedená ako zákonný zástupca Dieťaťa v prihlasovacom formulári, prostredníctvom ktorej bolo Dieťa prihlásené na denný detský tábor (ďalej len „Objednávateľ“).
- Táborom sa na účely týchto VZP rozumie denný letný tábor GameCamp určený pre deti od 7 do 12 rokov, so širokou ponukou aktivít, z ktorých si Dieťa môže slobodne vyberať. Denný tábor sa koná v pracovných dňoch – pondelok až piatok – v čase od 8:00 do 17:00 hod., v externých priestoroch pokrytých nájomnou zmluvou alebo zmluvou (memorandom) o spolupráci v prípade partnerských organizácií (ďalej len „Tábor“).
- Za turnus sa pre účely týchto VZP považuje časový termín trvania Tábora, na ktorý Objednávateľ záväzne prihlásil Dieťa označením príslušného turnusu v prihlasovacom formulári (ďalej len „Turnus“).
- Predmetom VZP je úprava práv a povinností zmluvných strán vyplývajúcich z účasti Dieťaťa na Tábore.
Článok II.
Výber Tábora a jeho rezervácia
- Výber Tábora môže Objednávateľ realizovať vyplnením online prihlasovacieho formulára na webovej stránke Poskytovateľa, kde má Objednávateľ možnosť rezervácie niektorého z konkrétne ponúkaných Turnusov, príp. má možnosť zvoliť aj viac Turnusov, pričom Objednávateľ má možnosť si nezvoliť aj žiadny z ponúkaných Turnusov zverejnených na webovej stránke Poskytovateľa (ďalej len „Prihláška”). Zaslanie riadne vyplneného formulára sa považuje za návrh Objednávateľa na uzavretie zmluvy.
- Doručením potvrdzujúceho e-mailu o prijatí prihlášky dochádza k rezervácii miesta v Tábore.
- Zmluva medzi Poskytovateľom a Objednávateľom vzniká na základe nasledujúcich skutočností:
- potvrdením Prihlášky zo strany Poskytovateľa,
- zaplatením príspevku za Tábor zo strany Objednávateľa v plnej výške (ďalej len „Príspevok alebo „Cena“).
Článok III.
Platobné podmienky
- Príspevok za Tábor je viditeľne uvedený na webovej stránke Poskytovateľa, t. j. www.hemisfera.sk.
- V rámci Príspevku sú zahnuté nasledovné položky:
- denná starostlivosť o Dieťa pod vedením vyškolených inštruktorov,
- strava v rozsahu desiata, obed (polievka + hlavné jedlo), olovrant,
- pitný režim,
- online prístup pre Dieťa k stránke https://gamisfera.hemisfera.sk/,
- zozbierané virtuálne mince, ktoré deti získajú pri dokončení jednotlivých úloh, slúžia na výber odmeny z ponuky na webovej stránke Poskytovateľa. Nákup odmien zabezpečuje Poskytovateľ a rodičov o nákupe informuje e-mailom.
- Príspevok je potrebné uhradiť najneskôr do 7 pracovných dní od potvrdenia Prihlášky zo strany Objednávateľa. V prípade, že medzi potvrdením Prihlášky a nástupom Dieťaťa do Tábora uplynie kratší časový úsek než 7 pracovných dní, Príspevok musí byť uhradený najneskôr v deň nástupu Dieťaťa do Tábora.
- Objednávateľ si v Prihláške zvolí jednu z možnosti platby, a to buď jednorázovo alebo na splátky. Počet splátok si vyberá Objednávateľ z aktuálnej ponuky v Prihláške, ktoré následne uhrádza v mesačných splátkach v súlade so zvoleným splátkovým kalendárom. Prvá splátka sa viaže vždy k dátumu odoslania Prihlášky.
- Príspevok je možné uhradiť jedným z nasledovných spôsobov:
- platba kartou,
- prevodným príkazom.
- Ak Objednávateľ zvoli platbu kartou, bude automaticky presmerovaný do platobnej brány Stripe, kde vyplní údaje potrebné pre platbu kartou a vykoná úhradu okamžite. V takom prípade dostane e-mailom potvrdenie o prijatej platbe a ostrú faktúru. Zálohová faktúra pri voľbe platby kartou nie je vystavená, Objednávateľ obdrží po úspešnej platbe ostrú faktúru – daňový doklad.
- Ak si Objednávateľ zvolil v Prihláške možnosť čiastkových platieb, t. j. splátok a zároveň zvolil platbu kartou, platí, že po prvej prijatej platbe mu bude v mesačných intervaloch automaticky stiahnutá platba cez platobnú bránu Stripe, a to vždy v rovnakej sume a v súlade so splátkovým kalendárom zvolenom v online prihlasovacom formulári. Ostrá faktúra bude Objednávateľovi doručená automaticky po prijatí každej mesačne stiahnutej platbe, prijatej na bankový účet Poskytovateľa.
- Ak pri platbe kartou z akéhokoľvek dôvodu platba nebude realizovaná, Objednávateľ musí v prípade prvej (alebo jednorazovej) platby vyplniť opätovne Prihlášku a zvoliť platbu prevodným príkazom.
- V prípade komplikácií pri druhej a ďalšej platbe kartou, ktorá sa sťahuje Objednávateľovi automaticky z jeho bankového účtu v súlade so splátkovým kalendárom, t. j. platba nebude prijatá na bankový účet Poskytovateľa, v tom prípade bude Objednávateľovi automaticky doručená zálohová faktúra s výzvou na úhradu prevodným príkazom na úhradu v termíne splatnosti 7 pracovných dní. Možnosť ďalšej platby kartou podľa splátkového kalendára v takomto prípade zaniká.
- Objednávateľ, ktorý obdržal zálohovú faktúru pri voľbe platby prevodným príkazom, sa zaväzuje uhradiť Cenu za Tábor bankovým prevodom alebo vkladom na bankový účet najneskôr do 7 pracovných dní od doručenia zálohovej faktúry. Cenu za Tábor uhradí zálohovou faktúrou Objednávateľ jednorázovo, alebo v mesačných intervaloch, ak zvolil v Prihláške splátkový kalendár. Ako variabilný symbol (VS) Objednávateľ uvedie číslo uvedené na faktúre, v poznámke uvedie meno a priezvisko Dieťaťa alebo meno a priezvisko príslušného zákonného zástupcu.
- Zaplatený Príspevok je u Poskytovateľa vedený v Tatra Banke a. s., na bankovom účte v tvare IBAN: SK66 1100 0000 0029 4607 6099.
- Poskytovateľ sa zaväzuje po prijatí platby na bankový účet, zaslať Objednávateľovi e-mailom potvrdenie/daňový doklad/ostrú faktúru.
- Ak Objednávateľ neuhradí zálohovú faktúru do 7 pracovných dní od doručenia, Poskytovateľ zruší rezerváciu Turnusu Tábora.
- Všetky ceny uvedené na webovej stránke Poskytovateľa sú konečné. Akciové ceny sú platné do dátumu ukončenia akcie. Akékoľvek dodatočné alebo individuálne zľavy, nie sú vzájomne kombinovateľné.
- Za uhradenie Príspevku podľa bodu 5 tohto článku sa považuje jeho pripísanie na bankový účet OZ.
Článok IV.
Práva a povinnosti Objednávateľa
- Objednávateľ odoslaním Prihlášky vyjadruje súhlas s týmito VZP a prehlasuje, že všetky údaje uvedené v Prihláške sú pravdivé.
- Objednávateľ je povinný doručiť alebo predložiť Poskytovateľovi najneskôr v deň začiatku príslušného Turnusu nasledujúce dokumenty:
- kópiu potvrdenia o úhrade,
- kópiu zdravotného preukazu poistenca Dieťaťa,
- kontaktný formulár, v ktorom budú uvedené všetky osoby, ktoré môžu Dieťa vyzdvihnúť z Tábora, resp. ktoré bude možné kontaktovať počas účasti Dieťaťa na Tábore,
- prehlásenie zákonného zástupcu o zdravotnom stave Dieťaťa, prípadne vyjadrenie detského lekára so súhlasom účasti Dieťaťa na Tábore, ktoré nesmie byť staršie ako tri dni pred začiatkom príslušného Turnusu a musí obsahovať informácie o:
- alergiách Dieťaťa,
- ochoreniach Dieťaťa,
- ostatných zdravotných a sociálnych obmedzeniach, ktoré by mohli počas Turnusu u Dieťaťa vzniknúť,
- zoznam liekov spolu s presnou špecifikáciou ich užívania a samotné lieky, ak Dieťa nejaké užíva, pričom na túto skutočnosť musí Objednávateľ upozorniť Poskytovateľa najneskôr pri nástupe Dieťaťa na Tábor.
- súhlas rodiča o odchode dieťaťa z Tábora.
- Objednávateľ sa zaväzuje dodržať príchod Dieťaťa do Tábora vždy medzi 8:00 hod. až 9:00 hod., ak nie je dohodnuté inak.
- Objednávateľ sa zaväzuje, že Dieťa riadne odovzdá do Tábora výhradne osobe určenej na tento účel, a to vedúcemu Tábora alebo inej osobe poverenej zodpovednosťou za Dieťa počas jeho pobytu v Tábore. Tento proces odovzdania dieťaťa bude realizovaný v súlade s organizačnými a bezpečnostnými postupmi Tábora.
- Za riadne odovzdanie Dieťaťa sa nepovažuje:
- prenechanie Dieťaťa osobe, ktorá nie je oficiálne poverená prevzatím zodpovednosti za Dieťa počas jeho pobytu v Tábore;
- prenechanie Dieťaťa na parkovisku, v areáli Tábora alebo na akomkoľvek inom mieste, ktoré nie je vopred určené a schválené na účel odovzdania Dieťaťa.
- Objednávateľ sa zaväzuje riadne vyzdvihnúť Dieťa z Tábora každý deň v rámci vybraného Turnusu, vždy najneskôr do 17:00 hod., ak nie je dohodnuté inak. Dieťa bude odovzdané výhradne osobe, ktorá má oprávnenie na jeho vyzdvihnutie a je uvedená v kontaktnom formulári. V prípade oneskoreného vyzdvihnutia Dieťaťa má Poskytovateľ právo požadovať od Objednávateľa poplatok 30,- € za každú začatú hodinu.
- Objednávateľ je povinný akúkoľvek zmenu hodiny odovzdania alebo vyzdvihnutia Dieťaťa oznámiť Poskytovateľovi telefonicky hneď, ako sa o tejto skutočnosti dozvie.
- Objednávateľ berie na vedomie, že Dieťa môže vyzdvihnúť výlučne osoba Objednávateľa alebo ďalšia osoba, ktorú tým poverí Objednávateľ, a ktorá je uvedená v kontaktnom formulári Dieťaťa.
- Objednávateľ berie na vedomie, že telefonický kontakt s Dieťaťom pri jeho účasti na Tábore nie je žiaduci.
- Objednávateľ berie na vedomie, že jeho návštevy v Tábore nie sú z technických, výchovných a organizačných dôvodov odporúčané a môžu byť dôvodom pre Poskytovateľa na odstúpenie od tohto zmluvného vzťahu.
- Objednávateľ berie na vedomie, že Tábor je organizovaný pobyt, kde sa každé Dieťa musí podriadiť spoločnému programu a režimu dňa. V prípade nerešpektovania pokynov zodpovedného personálu Poskytovateľa a iného porušenia táborového poriadku Dieťaťom, môžu byť dôvodom pre Poskytovateľa na odstúpenie od tohto zmluvného vzťahu.
- Objednávateľ berie na vedomie, že Poskytovateľ neodporúča Dieťaťu nosiť so sebou do Tábora drahé osobné veci, ako sú najmä šperky, mobilné telefóny, fotoaparáty, MP3 prehrávače, elektronické hry, tablety, počítače, slúchadlá atď. Poskytovateľ za ne nenesie žiadnu zodpovednosť.
- Dieťa sa zaväzuje rešpektovať Táborový poriadok.
- Ak v dôsledku konania Dieťaťa vznikne škoda na majetku Poskytovateľa, Objednávateľ je povinný uhradiť všetky náklady spojené s náhradou škody, pričom o tejto skutočnosti bude spísaný protokol. V prípade, ak Objednávateľ nevyjadrí súhlas s náhradou preukázanej škodou svojím podpisom na predmentom protokole, môže to byť dôvodom pre Poskytovateľa na odstúpenie od tohto zmluvného vzťahu bez nároku na vrátenie Príspevku.
- V prípade prerušenia účasti Dieťaťa na Tábore má Objednávateľ nárok iba na vrátenie Ceny za nevyčerpanú stravu, a to iba v prípade, ak je dôvodom odchodu ochorenie Dieťaťa. Pri prerušení účasti v Tábore z iných dôvodov, nárok na vrátenie uhradenej Ceny za príslušné vymeškané dni Objednávateľovi nevzniká.
Článok V.
Práva a povinnosti Poskytovateľa
- Poskytovateľ sa zaväzuje dodržať všetky podmienky, ktoré sú uvedené v týchto VZP a v informáciách o Tábore, ktoré sú zverejnené na webovej stránke Poskytovateľa.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu programu Tábora v prípade zlého počasia alebo iných objektívnych prekážok.
- O takejto zmene je Poskytovateľ povinný Objednávateľa vopred informovať.
- Poskytovateľ si vyhradzuje právo žiadať finančnú náhradu škody spôsobenú Dieťaťom na majetku Poskytovateľa, majetku dodávateľa alebo majetku použitom počas trvania Tábora.
- Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za činnosť tretích strán, t. j. zmluvných partnerov a subdodávateľov v súvislosti s organizáciou Tábora.
- Poskytovateľ má právo zrušiť Turnus Tábora v nasledujúcich prípadoch:
- nedostatočná obsadenosť Turnusu,
- výskyt epidémií,
- bezprostredné ohrozenie zdravia a života Detí.
- V prípade zrušenia Turnusu je Poskytovateľ povinný navrhnúť Objednávateľovi možnú zmenu vybraného Turnusu za iný. Ak Objednávateľ s navrhovanými zmenami nesúhlasí, Poskytovateľ je povinný vrátiť Objednávateľovi uhradený Príspevok v plnej výške, a to najneskôr do 20 kalendárnych dní od dátumu oznámenia zrušenia Turnusu.
- V prípade zrušenia Turnusu z dôvodu nedostatočnej obsadenosti, je Poskytovateľ povinný o tejto skutočnosti oboznámiť Objednávateľa najmenej 3 kalendárne dni pred dátumom začiatku príslušného Turnusu.
- Zodpovedný personál Poskytovateľa nezodpovedá za vzniknuté úrazy Dieťaťa, ktoré budú spôsobené nerešpektovaním pokynov vedúcich/animátorov alebo lektorov alebo nedodržiavaním športového poriadku.
Článok VI.
Vyhlásenia zmluvných strán
- Objednávateľ vyplnením Prihlášky na Tábor súhlasí:
- so zakladaním online účtov na vzdelávacie účely,
- s príhlasovaním Dieťaťa na webové stránky podľa potrieb výučby v Tábore (v súlade so zákonom č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov).
- Objednávateľ prehlasuje, že Dieťa, ktoré bolo zaregistrované na Tábor:
- má základné sociálne návyky,
- je samostatné a schopné zaradiť sa do kolektívu,
- je schopné prijať autoritu a rešpektovať pokyny inštruktorov,
- je schopné stráviť deň bez prítomnosti svojho rodiča.
- Objednávateľ vyhlasuje, že nebude svojou prítomnosťou, návštevou alebo opakovaným telefonickým kontaktom bezdôvodne narúšať priebeh Tábora.
- Objednávateľ vyhlasuje, že Dieťa pred nástupom na Tábor oboznámil s Táborovým poriadkom a poučí Dieťa o tom, že je povinné:
- dodržiavať pokyny vedúceho Tábora, ako aj pokyny ostatných inštruktorov,
- dávať pozor na svoje zdravie, neohrozovať svoje zdravie ani zdravie iných,
- neničiť priestory Tábora, pomôcky ako aj prostredie, v ktorom sa bude dieťa nachádzať,
- okamžite informovať vedúceho Tábora o úraze svojom alebo úraze ktoréhokoľvek účastníka, rovnako tak je povinný informovať aj o iných zdravotných ťažkostiach, ako je bolesť hlavy, brucha a pod.,
- neodčleňovať sa od skupiny, svojvoľne ju neopúšťať a vedúceho Tábora vždy informovať o akomkoľvek vzdialení sa od skupiny,
- dávať si pozor na svoje veci, a v prípade akejkoľvek straty o tom okamžite informovať vedúceho Tábora,
- rešpektovať ostatných účastníkov Tábora.
- V prípade hrubého nerešpektovania vedúcich a iného porušenia Táborového poriadku musí Dieťa bez nároku na vrátenie Príspevku pobyt ukončiť.
Článok VII.
Odstúpenie od tohto zmluvného vzťahu Objednávateľom
- Objednávateľ môže odstúpiť od tohto zmluvného vzťahu bez udania dôvodu. Odstúpenie je potrebné oznámiť Poskytovateľovi písomnou formou. Účinky odstúpenia nastávajú doručením písomného odstúpenia Poskytovateľovi.
- Po prijatí písomnej žiadosti o odstúpenie od tohto zmluvného vzťahu, Poskytovateľ ponúkne Objednávateľovi možnosť:
- prehlásiť Dieťa na iný/náhradný Turnus Tábora, pokiaľ nie je kapacita vybraného Turnusu v danom čase už naplnená,
- možnosť uloženia celkovej hodnoty prijatej Ceny do formy tzv. kupónu, ktorého hodnotu môže Objednávateľ použiť na nákup iného produktu z ponuky produktov Poskytovateľa, a to v termíne splatnosti do konca príslušného kalendárneho roka.
- V prípade zrušenia účasti opätovne aj v náhradnom Turnuse Tábora nevzniká už Objednávateľovi žiaden nárok na vrátenie Príspevku za Tábor.
- V prípade odstúpenia od tohto zmluvného vzťahu podľa bodu 1 tohto článku je Objednávateľ povinný uhradiť Poskytovateľovi storno poplatok, a to:
- vo výške 0 % z Príspevku za Tábor v prípade, ak k odstúpeniu došlo v dobe viac ako 15 dní pred nástupom na Tábor,
- vo výške 25 % z Príspevku za Tábor v prípade, ak k odstúpeniu došlo v dobe 10 – 15 dní pred nástupom na Tábor.
- vo výške 50 % z Príspevku za Tábor v prípade, ak k odstúpeniu došlo v dobe 7 – 10 dní pred nástupom na Tábor,
- – vo výške 75 % z Príspevku za Tábor v prípade, ak k odstúpeniu došlo v dobe 2 – 7 dní pred nástupom na Tábor.
- vo výške 100 % z Príspevku za Tábor v prípade, ak k odstúpeniu došlo v dobe 2 dní pred nástupom na Tábor, alebo ak dieťa nenastúpilo na Tábor vôbec.
- V prípade nenastúpenia Dieťaťa do Tábora z vážnych zdravotných dôvodov, Poskytovateľ umožní Objednávateľovi výber iného voľného Turnusu, príp. vráti Objednávateľovi 80 % z Príspevku za Tábor. V takomto prípade je nutné predložiť lekársku správu o zdravotnom stave Dieťaťa, ktorá nedovoľuje jeho účasť na Tábore, a to bezodkladne keď sa Objednávateľ o takejto skutočnosti dozvedel, najneskôr však v deň plánovaného nástupu Dieťaťa na Tábor. V opačnom prípade sa nebude na túto skutočnosť prihliadať.
Článok VIII.
Odstúpenie od tohto zmluvného vzťahu Poskytovateľom
- Poskytovateľ má právo odstúpiť od tohto zmluvného vzťahu:
- v prípade zrušenia Turnusu podľa článku V bodu 6 týchto VZP,
- v prípade neodovzdania dokumentov podľa článku IV bodu 2 týchto VZP,
- v prípade, ak Dieťa alebo Objednávateľ závažne porušuje podmienky správania sa v Tábore, ustanovenia týchto VZP, alebo inak závažne sťažuje chod Tábora a ani napriek upozorneniu vedúceho Tábora nedôjde k náprave.
- V prípade odstúpenia od tohto zmluvného vzťahu zo strany Poskytovateľa v zmysle bodu 1 písm. b) a c) tohto článku, nemá Objednávateľ nárok na vrátenie Ceny za Tábor ani jej pomernej časti.
Článok IX.
Ochrana osobných údajov
- Ochrana osobných údajov je upravená v osobitnom dokumente na webovej stránke Poskytovateľa.
- Objednávateľ vyplnením a zaslaním Prihlášky udeľuje Poskytovateľovi súhlas so spracovaním jeho osobných údajov a osobných údajov jeho Dieťaťa, ktoré poskytol pri registrácii na Tábor. Objednávateľ zároveň súhlasí s použitím audiovizuálnych nahrávok a fotografií z Tábora, ktorého sa jeho Dieťa zúčastnilo na propagačné účely aktivít OZ, pričom tento súhlas je možné kedykoľvek písomne odvolať.
Článok X.
Záverečné ustanovenia
Tieto VZP nadobúdajú účinnosť dňa 10.03.2025.
Tieto VZP sú záväzné pre všetky zmluvné strany a tvoria neoddeliteľnú súčasť záväznej Prihlášky Dieťaťa do Tábora, a teda neoddeliteľnú súčasť tohto zmluvného vzťahu.
Vzťahy, ktoré nie sú v týchto VZP upravené, sa budú riadiť ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení.
Pripomienky, ako aj reklamácie je nevyhnutné podať písomne.
Zmluvné strany prehlasujú, že si ustanovenia VZP prečítali, rozumejú im, súhlasia s nimi a zaväzujú sa ich plniť.