Predaj Vianočných darčekových poukazov je spustený! 

Interview s absolventkou Ivanou Šiagiovou

Ivana Šiagiová k nám chodila na LevelUp kurzy grafiky. Dnes pracuje ako grafička v slovenskom hernom štúdiu Bitmap Galaxy. Aká bola jej cesta a čo odporúča mladým vývojárom? Dočítate sa v článku.

So skúsenosťami, ktoré som vďaka LevelUpu nadobudla, som na jeho konci získala príležitosť uchádzať sa o spoluprácu so spomínaným Bitmap Galaxy.

Povedz nám niečo o sebe (čomu sa venuješ, kde pracuješ, čo si vyštudovala...)

Volám sa Ivana a pracujem ako grafička v hernom štúdiu Bitmap Galaxy. Mám vyštudované učiteľstvo výtvarného umenia, nakoľko ma vždy bavila kresba a umenie. Rada tvorím tradične, aj digitálne a vo svojej voľnej tvorbe najradšej zobrazujem zvieratá, ženské postavy, prírodné a fantazijné bytosti a prvky. Zbožňujem mačky, kávu a rada trávim čas v prírode.

Prečo si sa rozhodla práve pre tvorbu hier?

Keď som zistila, že na Slovensku sú ľudia a firmy, ktoré sa venujú vývoju vlastných hier veľmi ma to zaujalo a získala som tak odrazu víziu toho, ako by som mohla svoju záľubu v kresbe a celkovo v kreatívnej činnosti prehĺbiť a prepojiť s profesijnou oblasťou. Môj vzťah k hrám bol vždy pozitívny, preto som si vravela, že by bolo skvelé dokázať spojiť kresbu s niečím, o čom viem, že na konci môže prinášať ľuďom radosť.

Ako si sa dostala do gamedevu?

Na sociálnych sieťach ma upútala možnosť prihlásiť sa do programu LevelUp, o ktorom som nemala predtým žiadne informácie a celkovo ani o hernom vývoji. Chcela som sa dozvedieť viac o tvorbe hernej grafiky, dať šancu tomu či ma to zaujme. Preto som sa nakoniec rozhodla tento kurz vyskúšať. So skúsenosťami, ktoré som vďaka LevelUpu nadobudla, som na jeho konci získala príležitosť uchádzať sa o spoluprácu so spomínaným Bitmap Galaxy. Bolo to pre mňa samú veľmi nečakané a veľmi ma potešilo, že som mohla ako čerstvý absolvent prejsť na profesijnú dráhu.

Čo ti dali naše kurzy grafiky LevelUp?

Jednoznačne motiváciu a nové odhodlanie učiť sa novým veciam a rozvíjať tak svoje schopnosti. Prehĺbili môj vzťah k hrám, nakoľko predtým som na hry pozerala skôr očami bežného užívateľa než vývojára, čo sa teraz prirodzene mení a navzájom viac prelína. Mala som možnosť učiť sa pod vedením skvelých lektorov, ktorí majú skúsenosti priamo z praxe. Vedeli ma v mojej tvorbe veľmi dobre usmerniť a poskytnúť užitočné rady, čo vo výsledku veľa vecí urýchlilo, pretože som nestrácala čas zbytočnými detailami a sústredila sa na to, čo bolo podstatné.

Na čom teraz pracuješ? (ak to môžeš prezradiť)

Spoločne so zvyškom tímu pracujeme na hernom projekte s názvom RandoMine, ide o 2D mining platformovú hru s prvkami roguelite. Hra je po vizuálnej stránke tvorená v pixel arte, v ktorom vytváram potrebné grafické assety do hry.

Čo ťa najviac baví na tvorbe hier?

To, že ako grafička mám do istej miery určitú voľnosť a môžem vytvárať veci podľa seba. Tiež ma baví že často môžem pracovať na rôznorodých taskoch a nových veciach. To ma prirodzene ďalej posúva a v istom zmysle núti učiť sa, vyhľadávať si informácie a pracovať na sebe.

Čo by si odkázala ľuďom, ktorí zvažujú kariéru v gamedeve? Kde začať?

Myslím, že najlepšie je skúsiť začať pracovať na vlastnom, jednoduchom projekte, vďaka ktorému získate prvé skúsenosti a zároveň tak preukážete svoje nadšenie a chuť učiť sa. Veľký cieľ si radšej rozdeliť na drobné a splniteľné ciele. Inšpirujte sa dobrými hrami, ktoré zároveň máte radi a bavia vás. Berte to s nadhľadom a nevyvíjajte na seba priveľký tlak, pretože nejde o to vytvoriť na prvý pokus dokonalé dielo. Skvelé je, že veľké množstvo informácií a návodov máme voľne dostupných online. Rovnako si viete vybrať z programov, za ktoré nemusíte nič platiť, a ktoré bežne využívajú pri svojej práci aj profesionáli.

Odporúčiš nám nejakú dobrú hru, ktorú si nedávno hrala?

Momentálne rada hrávam Skul: The Hero Slayer a moja srdcovka, ku ktorej sa rada vraciam a ktorá ma zrejme nikdy neprestane baviť je Final Fantasy XIV.