Darujte Hemisfére 2% z dane!

Vaše príspevky použijeme na rozvoj vzdelávania v oblasti tvorby digitálnych hier na Slovensku:

rozšírime naše vzdelávanie do ďalších regiónov
poskytneme štipendiá deťom zo znevýhodneného prostredia
podporíme tvorbu herných projektov absolventov našej letnej školy Summer Game Dev

Ďakujeme.

Harmonogram výuky
ACADEMY SGD 2023

ÚVODNÁ PREDNÁŠKA 31.5. JE ZADARMO

Pre viac informácií o ACADEMY SGD klikni SEM!

31.5.2023

Ako začať s vývojom hier na Slovensku (ZADARMO)

Maros Brojo

Obsah prednášky

Maroš Brojo pôsobí ako výkonný riaditeľ Slovak Game Developers Association. V Slovenskom múzeu dizajnu sa venuje historickému výskumu hier ako kurátor v zbierke multimédií.
Aké sú možnosti pre herných vývojárov a začínajúce štúdiá na Slovensku? Na koho sa obrátiť, kde sa stretať, kde zažiadať o grant a ako získať ďalšie užitočné informácie? Začať s vývojom hier na Slovensku nemusí byť až také náročné, stačí sa iba zorientovať vo všetkom, čo sa na Slovensku deje a čo nám naše súčasné prostredie ponúka na nakopnutie úšpešného začiatku pre single vývojárov a mikroštúdiá.

7.6.2023

Generatívny level dizajn

Miro Straka

Obsah prednášky

Táto prednáška sa zameria na techniky a prístupy použité pri procedurálnej generácii v hre ‚Loot River‘, vrátane neúspešných pokusov a chýb, ktoré sa stali počas vývoja. Malo by to poskytnúť komplexný pohľad na makro a mikro systémy použité v hre – od generovania všeobecného rozloženia po malé variácie v dekoráciách úrovní, odôvodnenie rozhodnutí v týchto systémoch a osobité výzvy pri používaní procedurálnych systémov v hre s puzzle mechanikou.

12.6.2023

Radosti a strasti videoherných komunít a ich manažérov

Michal Dudič

Obsah prednášky

Michal je celoživotný hráč videohier a Community Manager s osemročnými skúsenosťami. Pôsobí v bratislavskom štúdiu Nine Rocks Games a jeho hlavnou úlohou je vzdelávať, baviť, a starať sa o hráčsku komunitu okolo debutového titulu štúdia – Way of the Hunter.

Čo je najkrajšie a čo najhoršie na práci komunitného manažéra? Aké znalosti a schopnosti komunitný manažér potrebuje, aby dobre slúžil komunite aj svojim kolegom vývojárom? A čo je vôbec jeho hlavná úloha? Tieto a ďalšie otázky sa pokúsime zodpovedať a ilustrovať na príkladoch z prvého roka od vydania jednej z najväčších slovenských hier – Way of the Hunter.

14.6.2023

Príchod AI nástrojov do vývoja hier

Marek Hlavaty

Obsah prednášky

Marek Hlavatý je grafik a art director, ktorý sa venuje vývoju hier už vyše 20 rokov. Momentálne učí aj v Ateliéry herného dizajnu na VŠMU.
Umelé inteligencie sa rútia do kreatívneho priemyslu ako tsunami, či sa vám to páči alebo nie. Marek Hlavatý to sleduje so zvedavosťou, hrôzou aj nadšením a bude vám rozprávať jednak o svojich vlastných skúsenostiach, ako aj o rôznych spôsoboch ako sa umelecká (a špecificky herne vývojárska) komunita snaží vyrovnať s dôsledkami tohto prívalu, a čo ju môže čakať v budúcnosti.

19.6.2023

Od audio konceptu k finálnemu zvuku

Vahe Grigorjan

Obsah prednášky

Case study zvukovej produkcie do pripravovanej hry Preserve od Bitmap galaxy

Vahe Grigorjan je audio profesionál v oblasti médií a interaktívnych multimédií.
Jeho kreatívnu tvorbu nájdete v audio rozprávkach, podkástoch, rádiách, televízií ale aj v kinách a herných konzolách. Či už je to reklamný spot, dokumentárny film alebo videohra, jeho práca siaha od tvorby konceptu v predprodukcií cez produkciu a post-produkciu zvukových zložiek. Túžba tvoriť elektronickú hudbu ho dohnala k myšlienke venovať sa zvukovému dizajnu. Svoje profesíjné zručnosti a vedomosti získal najmä vo filmovom a televíznom priemysle a od roku 2016 ich využíva na tvorbu hodnotného zvukového obsahu.
Od námetu a požiadaviek na zvuk po tvorbu, integraciu a mix zvuku. Budeme sa rozpravat o základnych teoretických a praktických zručnostiach, ktorými by mal zvukový dizajnér obohatiť projekt.Tie budeme zároveň aplikovať na hre Preserve, ktorá je stále vo vývoji. 
Vnoríme sa do myšlienok zvukového dizajnéra a pochopíme rozhodnutia a zvolené postupy pri tvorbe zvuku.

26.6.2023

Základy Level Dizajnu

Tibor Repta

Obsah prednášky

Tibor podobne ako mnoho iných vývojárov začínal v legendárnom štúdiu Cauldron. Pred 5 rokmi si založil vlastné štúdio Fatbot Games, ktoré vydalo dve úspešné hry pre PC a konzole: Vaporum a Vaporum Lockdown. Momentálne pracujú na ešte neoznámenej hre z žánru FPS.

3.7.2023

Hry v reklame a reklama v hrách – úvod do herného marketingu

Dano Miko + David Malecky Superscale

Obsah prednášky

Webinar z produkcie Gorwth Marketingového tímu SuperScale bude zameraný na reklamu v hernom priemysle a jej efekt na trh s mobilnými hrami. Prejdeme si online reklamný priestor ako celok, pozrieme sa na zaujímavé príklady kampaní z celeho sveta a skúsime priblížiť bežný pracovný deň marketérov pracujúcich pre mobilné herné štúdiá.

Netradičná „konferencia“ ktorá ťa vtiahne do herného biznisu

Ďalšie prednášky sa budú priebežne pridávať. Pre viac informácií klikni SEM!