Harmonogram výuky
ACADEMY SGD 2023
ÚVODNÁ PREDNÁŠKA 31.5. JE ZADARMO
Pre viac informácií o ACADEMY SGD klikni SEM!
Ako začať s vývojom hier na Slovensku (ZADARMO)
Maros Brojo
Obsah prednášky
Maroš Brojo pôsobí ako výkonný riaditeľ Slovak Game Developers Association. V Slovenskom múzeu dizajnu sa venuje historickému výskumu hier ako kurátor v zbierke multimédií.
Aké sú možnosti pre herných vývojárov a začínajúce štúdiá na Slovensku? Na koho sa obrátiť, kde sa stretať, kde zažiadať o grant a ako získať ďalšie užitočné informácie? Začať s vývojom hier na Slovensku nemusí byť až také náročné, stačí sa iba zorientovať vo všetkom, čo sa na Slovensku deje a čo nám naše súčasné prostredie ponúka na nakopnutie úšpešného začiatku pre single vývojárov a mikroštúdiá.
Generatívny level dizajn
Miro Straka
Obsah prednášky
Táto prednáška sa zameria na techniky a prístupy použité pri procedurálnej generácii v hre ‚Loot River‘, vrátane neúspešných pokusov a chýb, ktoré sa stali počas vývoja. Malo by to poskytnúť komplexný pohľad na makro a mikro systémy použité v hre – od generovania všeobecného rozloženia po malé variácie v dekoráciách úrovní, odôvodnenie rozhodnutí v týchto systémoch a osobité výzvy pri používaní procedurálnych systémov v hre s puzzle mechanikou.
Radosti a strasti videoherných komunít a ich manažérov
Michal Dudič
Obsah prednášky
Michal je celoživotný hráč videohier a Community Manager s osemročnými skúsenosťami. Pôsobí v bratislavskom štúdiu Nine Rocks Games a jeho hlavnou úlohou je vzdelávať, baviť, a starať sa o hráčsku komunitu okolo debutového titulu štúdia – Way of the Hunter.
Čo je najkrajšie a čo najhoršie na práci komunitného manažéra? Aké znalosti a schopnosti komunitný manažér potrebuje, aby dobre slúžil komunite aj svojim kolegom vývojárom? A čo je vôbec jeho hlavná úloha? Tieto a ďalšie otázky sa pokúsime zodpovedať a ilustrovať na príkladoch z prvého roka od vydania jednej z najväčších slovenských hier – Way of the Hunter.
Príchod AI nástrojov do vývoja hier
Marek Hlavaty
Obsah prednášky
Marek Hlavatý je grafik a art director, ktorý sa venuje vývoju hier už vyše 20 rokov. Momentálne učí aj v Ateliéry herného dizajnu na VŠMU.
Umelé inteligencie sa rútia do kreatívneho priemyslu ako tsunami, či sa vám to páči alebo nie. Marek Hlavatý to sleduje so zvedavosťou, hrôzou aj nadšením a bude vám rozprávať jednak o svojich vlastných skúsenostiach, ako aj o rôznych spôsoboch ako sa umelecká (a špecificky herne vývojárska) komunita snaží vyrovnať s dôsledkami tohto prívalu, a čo ju môže čakať v budúcnosti.
Od audio konceptu k finálnemu zvuku
Vahe Grigorjan
Obsah prednášky
Case study zvukovej produkcie do pripravovanej hry Preserve od Bitmap galaxy
Vahe Grigorjan je audio profesionál v oblasti médií a interaktívnych multimédií.
Jeho kreatívnu tvorbu nájdete v audio rozprávkach, podkástoch, rádiách, televízií ale aj v kinách a herných konzolách. Či už je to reklamný spot, dokumentárny film alebo videohra, jeho práca siaha od tvorby konceptu v predprodukcií cez produkciu a post-produkciu zvukových zložiek. Túžba tvoriť elektronickú hudbu ho dohnala k myšlienke venovať sa zvukovému dizajnu. Svoje profesíjné zručnosti a vedomosti získal najmä vo filmovom a televíznom priemysle a od roku 2016 ich využíva na tvorbu hodnotného zvukového obsahu.
Od námetu a požiadaviek na zvuk po tvorbu, integraciu a mix zvuku. Budeme sa rozpravat o základnych teoretických a praktických zručnostiach, ktorými by mal zvukový dizajnér obohatiť projekt.Tie budeme zároveň aplikovať na hre Preserve, ktorá je stále vo vývoji.
Vnoríme sa do myšlienok zvukového dizajnéra a pochopíme rozhodnutia a zvolené postupy pri tvorbe zvuku.
Základy Level Dizajnu
Tibor Repta
Obsah prednášky
Tibor podobne ako mnoho iných vývojárov začínal v legendárnom štúdiu Cauldron. Pred 5 rokmi si založil vlastné štúdio Fatbot Games, ktoré vydalo dve úspešné hry pre PC a konzole: Vaporum a Vaporum Lockdown. Momentálne pracujú na ešte neoznámenej hre z žánru FPS.
Hry v reklame a reklama v hrách – úvod do herného marketingu
Dano Miko + David Malecky Superscale
Obsah prednášky
Webinar z produkcie Gorwth Marketingového tímu SuperScale bude zameraný na reklamu v hernom priemysle a jej efekt na trh s mobilnými hrami. Prejdeme si online reklamný priestor ako celok, pozrieme sa na zaujímavé príklady kampaní z celeho sveta a skúsime priblížiť bežný pracovný deň marketérov pracujúcich pre mobilné herné štúdiá.
Netradičná „konferencia“ ktorá ťa vtiahne do herného biznisu
Ďalšie prednášky sa budú priebežne pridávať. Pre viac informácií klikni SEM!